Az én csiripiszlim kökénylekvárral

Elég sokáig tartott, de elkészült. Négy napig csírázott a tönkölybúzám, majd nekiálltam: Turmix vízzel, préselés, keverés liszttel, tepsi, néhány almaszeletet tettem a tetejére, kis fahéjjal megszórva, sütés, sütés.. na de meddig?!
1 óra, még mindig folyik, két óra, még mindig lötyög, három óra, na most már elég akármilyen is!  Három órán át sült. A sütőben hagytam kihülni. Hát nem tudom milyennek kell lennie az igazi csíramálénak, de ez megérte a négy napot és a három órát, nagyon nagyon finom lett. Semmihez nem hasonlítható!

Alább ismét a recept (Korábban itt írtam a csíramáléról):
40 dkg búza, ebből 50 dkg búzaszőnyeg lesz
1 l víz
kb. 1 kg liszt

A vízes konyharuhák között csíráztatott, időnként átmosott  búzát pépesítjük (daráló, botmixer) majd sűrű konyharuhába téve, kipréseljük levét (Én egy egyszerű szűrőkanálban préseltem). A lével dolgozunk tovább, amihez annyi lisztet keverünk, hogy lágy piskótaszerű tésztát kapjunk (ez kicsit még folyékony, önthető tészta). Tepsibe vagy kerámiaformákba öntve, tetejükre egy kis csíralevet csorgatva, sütőben, közepes lángon sűl addig, mig széle ropogós, közepe pudingszerű lesz.
Csiramálé (de van, ahol csiripiszlinek hívják) kökénylekvárral
És a fázisok:
Elkezdett csírázni
Már egészen jól alakul
Négy nap és három óra után: Széle kicsit égett, de ami belül van!
Kökénylekvárral,és pár csepp citromlével meghintve ilyen lett az első csiramálém

Megjegyzések

  1. Nagyon kitartó vagy! Még sosem próbáltam, de nagyon tetszik a neve! :-)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zsuzsa! Köszönöm! Ki kell próbálnod egyszer, mert tényleg nagyon finom. A csiripiszli név népi elnevezés, nekem is tetszett.

    VálaszTörlés
  3. Először is köszönet ezért a blogért! Nagyon sok hasznos gondolatot merítek belőle.

    A két napig csíráztatott gabonán fehér szőrök jelentek meg. Látom a te első képeden is ilyet. Ez normális, vagy csinálnom kell vele valamit? Aggódok kicsit, hogy penészedés kezdeti jele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az enyémen a kis gyökérszőrök látszanak, a kibújó kis gyökerecskén, de a penész megjelenése sem kizárt ebben vizes és meleg környezetben, ezért a rendszeres átöblítés fontos.

      Törlés
  4. Megcsináltuk az asszonykámmal. Sajnos a negyedik napra nagyon bezöldült fent, hiába volt duplán ráhajtva a vízes rongy. Kiszedtem, amennyire tudtam a zöldet. Az alsó gyökérzet pedig bebarnult kissé az utolsó napon. Azért megcsináltuk. Szerintem jó lett így is. Mézes-diós ízvilág. Nagyon édes. A lekvárral már túl édes, de fahéjjal nagyon jó volt. Ekkor jöttem rá, hogy én ilyet gyerekkoromban már biztosan ettem:) Sajnos senki más nem ette a családból, de örülök, hogy ezt is tudjuk már, hogyan kell elkészíteni. Még jól jöhet.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések