2012. március 30., péntek

Pitypangméz-szirup-szörp-zselé, kökényvirág

Ma végre esik, és kicsit lehűlt. Nem igen gondoltam volna, hogy tavasszal is örülni fogok egyszer ennek (nyáron már rendszeresen). Most azért örülök, mert ebben melegben és szárazságban a tavasz és tavaszi növények is csak elvágtatnak mellettünk. Pár napja még csak az láttam, hogy valami előbújt, most meg már elvirágzik. Azt sem tudom melyik növényről, írjak mert annyiról kellene. Pásztortáska, tyúkhúr, cickafark, podagrafű, zamatos turbolya, erdei gyömbérgyökér, hagymaszagú kányazsombor, vadsóska, kökényvirág, pitypangvirág mind mind most aktuális. Soha nem fogom utolérni a tavasz vágtatását ez biztos, de előbb utóbb sort kerítek a fontosabb növényekre. A hétvégén kellene pitypangvirágot szedni mézet, zselét szörpöt eltenni, akár ibolyával keverve, kellene szedni kökényvirágot szárítani és még csalánt és medvehagymát is eltenni, mert amit eddig sikerült, az tuti nem lesz elég. Közben csírázik a tönkölybúzám is,  alig várom, hogy kipróbáljam a csíramálét, ha kész lesz beszámolok róla.

(Újabb bejegyzésben: én is készítettem pitypangmézet, itt olvasható.)
(Szintén újabb bejegyzésben pitypangszörp más módon Krinsznél: ezmegaz-krinsz.blogspot.com - pitypang-szörp)
Pongyola pitypang vagy gyermekláncfű

Ha valaki nálam kicsit jobban ráér, akkor a hétvégén a feladatok:
 
Kökényvirággyűjtés, ehető és gyógyító, lehet szárítani. Felhasználása  Antal Valinnál itt.

Virágzó kökénybokor (Prunus spinosa) 
Pongyola pitypang virágok
Aki pitypangvirágból szeretne készíteni finomságokat, sok receptet talál a hálón, most már nagyon virágzik, persze később is fog, de most az igazi.  
Pitypangméz -brannaghpraktikain itt, vagy
Pitypangméz itt is, Lévai tanyán, vagy
Pitypangmez-pitypangszirup itt, nosalty-nál
Mindegyik Mária Treben egészség Isten patikájából könyvében található receptjén alapul.

Zselét is lehet készíteni, ha az elkészült mézet almapektinnel zselésítjük.


4 megjegyzés:

  1. Kedves Blogger! Nagyon köszi, hogy megreklámoztad kicsit a blogomat, különösen, hogy ennek köszönhető, hogy én idetaláltam a tiedre :) A mindössze két hónapnyi cikktermést máris nagyon átbogarásztam, nagyon tetszenek az írásaid, főleg hogy így én is rengeteg újabb növényt tudok kipróbálni. (Eddig szinte csak vadgyümölcsökkel foglalkoztam, idén akartam rátérni a gyógynövényekre is.)
    Írtam a blogodról egy ajánlót, remélem, hogy sok közös olvasónk lesz :)
    http://brannaghpraktikai.blog.hu/2012/04/24/blogajanlo_erdokostolo

    Üdvözlettel: Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Eszter! Én is örülök, hogy idetaláltál, és nagyon köszönöm a reklámot is. Andrea

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...