Galagonyás, törökmogyorós, zabpelyhes, mézes süti

Kevert tésztát készítettem, amit én tojásonként 10 dkg szárazanyag (cukor, liszt, mag), 5 dkg vaj vagy margarin (olaj is lehet) és kb. negyed dl tej, 1 kk sütőpor, csipet só, vaníliás cukor, reszelt citromhéj keverékéből készítek. Családom nem szereti a túl édes sütiket, ezért, aki édesebb szájú, az alábbinál jobban is édesítheti.
     
Galagonyás-törökmogyorós, zabpelyhes, mézes süti


Tehát:
5 tojáshoz
20 dkg tönkölyliszt (vagy más liszt)
10 dkg lágy zabpehely
10 dkg darált török mogyoró (vagy mogyoró)
10 dkg cukor helyett 3 jó kanálnyi mézet tettem 
fél csomag sütőpor
1-1,5 dl tej
25 dkg vaj
1 citrom reszelt héja
2 cs. vaníliás cukor vagy fél rúd vanília,
csipet só
A száraz alapanyagokat összekeverem, belemorzsolom a vajat, majd egyenként belekeverem a tojásokat, végül tejjel beállítom a tészta folyékonyságát. A fentieket összekeverve kicsit folyékony piskótatésztánál töményebb tésztát kell kapnunk.

A tészta felét sütőpapírral kibélelt kivajazott tepsibe öntöttem majd ráegyengettem egy 6 dl-es üvegnyi 3 evőkanál zabpehellyel sűrített galagonyalekvárt. Természetesen más, savanykás lekvár is jó, pl. kökénylekvárral is készült már. Ezután ráöntöttem a maradék tésztát. Tetejét megszórtam török mogyoró darabokkal és zabpehellyel. Előmelegített sütőben, 180 fokon aranybarnára sütjük tűpróbával. Mutatós és olyan finom lett, hogy alig tudtam megmenteni néhány darabot a másnapi vendégségbe.    

Galagonyás, törökmogyorós, zabpelyhes süti

Megjegyzések

  1. Nagyon szép lett és ezek a lekvárok is isteniek lehetnek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, köszönöm ismét az elismerést. A lekvárok készítéséről remélem nyár végén, ősszel többet is tudok majd mutatni.

      Törlés
  2. Nagyon erdekes, kiprobalom majd! Koszonom az otletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedevs Magdi, remélem ízleni fog, ha elkészíted! A.

      Törlés
  3. Nézz be hozzám légy szíves, ha elfogadsz egy díjat tőlem!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Zuzsa! Hűha, természetesen elfogadom és nagyon örülök, nem is gondoltam volna... és nagyon nagyon köszönöm! Andrea

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések