2012. július 16., hétfő

Zselnicemeggy termés felhasználása

Sötétlila színű, sajnos csak nagyjából borsó méretű, fürtökben termő zselnicemeggy (Padus avium) termése főként főzve ehető. Magja, hasonlóan a bodzához, kéksavat tartalmaz, ezért a gyümölcshús csak passzírozva használható fel (Vigyázat a levele mérgező!). Kicsit kesernyés íze miatt, és mert egyébként sem túl gazdaságos gyűjteni, más gyümölccsel főzhető össze. Nálunk nem túl ismert és nem igen használt. Német, ehető vadnövényes könyvek, oldalak foglalkoznak vele.

Májusban virágzott és július-augusztusban érik. Szörp, zselé, lekvár, és kinek mit enged meg a fantáziája, készíthető belőle.



  
Virágzása


4 megjegyzés:

  1. Korábban azt gondoltam, egészen a mai napig, hogy ez díszbokor:(, de lassan bővülnek a botanikai ismereteim a tudásod által:)Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! Én is sokat tanulok mindenkitől köszönöm!

      Törlés
  2. Újra meg újra meglepődök Nálad:-) Egy ilyen termetes fa volt az udvaron, ahol évekkel ezelőtt laktunk, de meg voltam róla győződve, hogy mérgező a bogyója. Én is díszfának gondoltam...
    A szomszédban is van egy ilyen fa, meg fogom lesni, hogy az terem-e. Köszönöm az újabb információkat!

    VálaszTörlés
  3. Nekem a madarak ültették ezt a fát a kertbe. Nagyon örültem, mert szenzációs illata van, mint a parfüm. És rengeteg termés van rajta. Eddig én se gondoltam, hogy ez ehető, de utánaolvastam és 2012 év fájának választották.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...