Galambgomba kalapok savanyítva


galambgomba kalapok savanyítva
Gombatartósításban már elég gyakorlottnak mondhatom magam, ezúttal galambgomba savanyítással próbálkoztam. A 8 napos kritikus túlélés után felbontottam a fiatal "galambkalapokból" készített gombakonzervemet. Nagyon jó lett. Gombasalátába... szendvicsre....

A galambgombák azok közé a gombák közé tartoznak, melyek húsa nyersen nagyon törékeny, hő hatására viszont állaguk javul, és nem lesz törékeny. A legfiatalabb gombakalapokat használtam csak ehhez. A kalapbőröket lehúztam, majd leforráztam a gombát. Forrázás után kicsit összeesnek és a törékenység is megszűnik. Így több és könnyebben pakolható az üvegekbe. A megraktam az előzetesen kifőzött üvegeket gombával, majd vízzel feltöltöttem őket. Ezután a leöntött (és így lemért szükséges) vizet ízesítve felfőztem. Egész fekete bors, fokhagyma gerezd, mustármag, babérlevél került most bele és persze só és ecet kicsit több, mint ami éppen ízes, mert a gomba "átveszi az ízek egy részét". A felfőzött levet forrón a gombára töltöttem, majd lezárva forró vízbe állítva kihűlésig dunsztoltam. Ilyen lett, mint fent. Gombakonzerválás sokféle további az Erdőkóstoló blogon


A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések