Csalános karfiol tükörtojással, medvehagyma zöld terméssel

"Gyorsételként" készült ez az étel. Sokat gyűjtöm a csalánt. A fiatal hajtáscsúcsok gyűjtendők virágzás előtt. Felhasználás előtt pár percre forró vízbe dobom a hajtásokat, majd hideg vízbe teszem, ettől a csalán gyönyörű szép, világosabb zöld lesz, és az íze is jobb. A keserű és rosszabb íz a forrázástól eltűnik, igazán finom lesz. Ezután vágom apró darabokra. A forrázástól eléggé összeesik így elég sok csalán kell egy-egy ételbe. De nem bánjuk, mert tényleg nagyon egészséges. Gyógyító levélzöldségnek tekinthetjük.


Ebben az ételben fokhagymás / medvehagymás zsiradékon (esetleg kolozsvári szalonna kocka is mehet bele) indítva megpároltam a csalánt, amikor már puha, jól rágható volt, hozzáadtam a roppanósra főtt karfiolrózsákat, ráütöttem a tojást és lefedve, kis lángon, a tükörtojás elkészültéig pároltam. A végén megszórtam  friss medvehagyma terméssel. Ha az nincs, akkor medvehagyma kapri is jó rá, vagy anélkül is tálalható.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések