Mogyoróbundás vargánya bazsalikomos paradicsomsalátával, hajdinával

Vargánya szezon lett, jó idő van ehhez, párás, fülledt meleg. 


A vargányát kb. 3-mm es vastagabb szeletekre vágtam, hogy gomba forma megmaradjon, hosszában, majd sóztam, borsoztam, pici bazsalikomot és szurokfüvet is szórtam rájuk, és a felvert tojásba majd a durvára darált magokba (földimogyoró és kevés mandula volt) forgatva, forró zsiradékban kisütöttem. 

Saláta: apró kockákra vágott paradicsom, kevés zöldpaprika, friss, apróra vágott bazsalikomlevelek, pici reszelt fokhagyma, só, egész pici, őrölt fekete bors. Öntet nem kell, a paradicsom leve a fűszerekkel elég. Tálaláskor pár db apró kocka füstölt sajtot szórtam még a tetejére. 

Hajdinaköret: a hajdinát háromszoros mennyiségű sós vízben, csipet őrölt babérlevéllel fűszerezve felforraltam, majd lefedve állni hagytam. Amikor megduzzadt, pici, frissen reszelt fokhagymával ízesítettem. 



A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések