Kucsmagombás, vadzöldséges, sós pite

A pitéket jól lehet díszíteni gombákkal, vadkomló hajtással és színes zöldségekkel. Nem égnek meg, persze a rövid sütési idő előny. Most sós pitével játszottam.
  

A sós pite hozzávalói és készítése:
- 1 hideg vaj, 
- 1 tojás sárgája (a fehérje a kenéshez kell, ami marad az pedig mehet a töltelékbe) 
 - annyi liszt, amivel nem ragacsos és nem morzsás, jól gyúrható tésztát kapunk. 
- só
A hozzávalókat összegyúrom, a lisztet fokozatosan adagalom. Gyorsan kell dolgozni vele, a vajat le szoktam reszelni, hogy minél kevésbé melegedjen fel, és ha összegyúrtam hűtőbe teszem. Amikor kész a töltelék, kb 3-4 mm vastagra nyújtva, a kis sütőtálkákba egyengettem a tészta korongokat. Elősütöttem őket, illetve kicsit szárítottam a sütőben, majd még forrón megkentem tojásfehérjével a tészta tetejét, és egy percre visszatettem a sütőbe. Így nem szívja meg magát a nedves töltelékkel.

Töltelék hozzávalói:
- vad levélzöldségek vegyesen (csalánkomlóhajtás, tyúkhúr, vadsnidling (érdes hagyma levele) és / vagy más is lehet) - összevágva úgy 2 bögrényi összesen
- fél nagyobb sárgarépa lereszelve
- főtt rizs pár kanállal (maradékhasznosítás volt) 
- füstölt fetasajt kockák
- 1 tojás 
- fűszerek: só, citromos bors, kakukkfű, szurokfű 

A komlóhajtás-végeket, amit a piték tetejére szántam kis vízen puhára pároltam, leszűrtem. A kucsmagombákat előfőztem, lecsepegtettem. A szebb kicsiket egészben hagytam a tetejére dísznek, a többit összevágtam. Az apróra vágott vadzöldségeket és a lereszelt sárgarépát kevés zsiradékon megfonnyasztottam, hozzáadtam az apróra vágott gombát, a főtt rizst, a fűszereket, legvégén a fetasajt kockákat és egy egész tojással + a tészta maradék tojásfehérjéjével összekevertem. Belekanalaztam a pitécskékbe és dísztettem a meghagyott egész gombákkal és a komlóhajtásokkal, picit belenyomkodtam mindent a töltelékbe. Mehettek a sütőbe, úgy 15 percre, de figyeltem a tészta színét oldalt,  

Óvatosság:
A cseh kucsmagomba 20 perces hőkezelést követően ehető, én még az első főzőlevét is leöntöm.


A felhasznált vadzöldségek és gombák:
cseh kucsmagomba (Verpa bohemica)
- komlóhajtás (Humulus lupulus)
- vadsnidling (érdes hagyma levele)
- csalán (Urtica dioica)
- tyúkhúr (Stellaria media)
- kakukkfű (Thymus sp.)

kucsmagombás vadzöldségleves
szintén itt a blogon
A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések