Erdei gombás, kecskeordás, színes kenyérlángos

Ehhez a finomsághoz friss gomba hiányában olajban eltett vargányát és szárított sötét trombitagombát használtam. 


Először a kenyérlángos tésztáját állítottam össze: kb egy negyed friss élesztőt kb. 2 dl langyos vízzel, kis cukorral felfuttattam, majd annyi liszttel, amennyit felvesz (kb. 30 dkg) kidolgoztam a tésztát (+ csapott teáskanál só). Közben kb. 2 dkg vajat is adagoltam hozzá dagasztás közben. A tésztát letakarva fél órát hagytam kelni, majd két hosszúkás lángost nyújtottam, amiket sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem.

Az olajban eltett vargányát csak lecsepegtettem, a szárítottat trombitát vízbe áztattam, majd mikor felvette régi formáját, kis sós, fokhagymás olajon puhára pirítottam.

18 dkg kecskeorda kb. 90 %-át kb. ugyanannyi tejföllel elkevertem, két gerezd apróra vágott fokhagymával, sóval, fekete borssal ízesítettem. Ezt a keveréket terítettem a kinyújtott lángosok tetejére. Erre az alapra szórtam kockára vágott paradicsomot, zöld paprikát, kevés angolszalonnát és a két erdei gombát, végül a megmaradt 10 %-nyi kecskeordát is rámorzsoltam. Előmelegített sütőben sütöttem.

További pizzák és kenyérlángosok a blogon gombával vadzöldségekkel:

Erdei gombás, kecskeordás, színes kenyérlángos

Rókagombás, tejfölös és rókagombás, juhtúrós pizza

Csalános, olívabogyós pizza

Vargányás, gomolyasajtos, grúz hacsapuri ihletésű, színes kenyérlepény

Galambgombás kecskesajtos pizza



Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések