Rókagomba podagrafüves szószban, podagrafüves hajdinával

A sárga rókagomba sokak kedvence, jó állagú, ízletes gomba, ezért sok tennivaló nincs vele. Egy vadzöldséges, fűszeres, tejfölös szószban, főtt hajdinával igazán finom volt.  


A gombát megtisztítottam, a nagyokat apróra vágtam, a kicsiket csak félbe. Fokhagymás vajon + kis olajon pirítottam, sóval, citromos borskeverékkel fűszereztem, majd apróra vágott (enyhén borsos ízű) podagrafüvet és kevés petrezselymet adtam hozzá. Kicsit ezekkel is tovább pirítottam, majd tejfölben elkevert keményítővel behabartam.

A hajdinát pár órával főzés előtt beáztattam, majd sós, babérleveles vízben puhára főztem. Mikor megfőtt, apróra vágott podagrafűvel és egy kis gerezd friss, reszelt fokhagymával fűszereztem.

Ui: Még tavasszal készült.

További rókagombás ételek az Erdőkóstoló blogon

További erdei gombás ételek az Erdőkóstoló blogon


Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések