Komlóspárga szegfűgombás milánói szósszal - avagy komlóspárga milánói spagettiként

A komló tavaszi, friss, első hajtását a komlóspárgát akár komlóspagettinek is nevezhetnénk hiszen elég hosszú és vékony egy-egy darab, és ha előzetesen gőz fölött megpároljuk, akkor spagettiszerűen hajlékony is lesz. Már csak fűszeres vajban át kell forgatni és finom tésztaszószt kell rá készíteni, és máris ehető szénhidrátmentes spagettiként. 

Elkészítés:


Párolt, vajas komlóspárga a spagetti helyett: Egy jó csokornyi komlóhajtást szedtem, amit egy szűrőtálba téve, lefedve, forró víz gőze felett megpároltam. Tálalás előtt kis fokhagymával és medvehagyma zöld termésével együtt, egy serpenyőben, felolvasztott vajon átforgattam. Persze medvehagyma nélkül is elkészíthető.


Szegfűgombás, paradicsomos tésztaszósz:  Mangalica zsíron egy fél apróra vágott vöröshagymát üvegesre pirítottam, hozzáadtam egy duci gerezd apróra vágott fokhagymát is, azt is pirítottam. Mikor már illatozott, darált húst adtam hozzá, fehéredésig, kevergetve pirítottam, sóztam, fűszereztem borssal, kakukkfűvel, szurokfűvel, bazsalikommal, majd lefedve, pici vízzel puhára pároltam, és hozzáadtam kb. fele mennyiségű szegfűgombát, és a darált hússal az egészet zsírjára sütöttem. Ezután elég sűrű paradicsomszósszal felöntve készre főztem a szószt, majd a végén még picit édesítettem, és friss zöldfűszerekkel (kakukkfű, bazsalikom) valamint egészen pici reszelt citromhéjjal frissítettem az ízeket.

Reszelt parmezán is jó lett volna rá, de nem volt, így ahelyett kis fetasajtot morzsoltam rá.

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,

   **********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések