Akácvirágos, citromos szamócadzsem

A szamócadzsemet szerettem volna kicsit "megvariálni" a bloghoz méltóan, vadítva, így gondoltam akácvirág ízzel vadítva sem lehet rossz a szamóca. Én most egy nagyon gyors, "zselés" változatot készítettem, már kész akácszörp felhasználásával, hiszen abban az akácvirág íze, illata már benne van, de főképp azért így, mert sokszor fontos a gyorsaság, és talán a gyümölcs túlfőzésnek mellőzése sem árt. Akácszörpkészítés pl. így, korábban az Erdőkóstolón


A szamócát összedaraboltam, feltettem egy lábasban annyi akácszörppel melegedni, amennyi kb. ellepte. Amikor összeforrt zselésítőt (pektin vagy agar-agar) adtam hozzá, majd a forró anyagba apróra vágott citromhéj darabokat tettem, kb. negyedét a szamócának, ezzel is átforraltam, de hosszasan nem főztem már. Cukor sem kellett hozzá, mert a szörp eléggé megédesítette a zselét is. Még forrón, csírátlanított üvegekbe töltöttem, lezártam, 20 percre fejtetőre állítottam, majd száraz dunsztba tettem. Finom lett. A citrommal utólag is érik kicsit. Így kicsit édes, nagyon szamócás, akác aromájú, a citromtól pedig leheletnyit kesernyés, szóval pont finom.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések