Diós, bodzavirágzselés tekercsek

A hétvégén készült citromos bodzavirágzselévelt nem tettem el télire teljes egészében, egy részét azonnal felhasználtam egy sütihez.

Kelt tésztát gyúrtam 1/2 kg lisztből, aminek kb. 2/3-a finomliszt volt, 1/3-a zabpehelyliszt és még egy nagy kanál lágy zabpelyhet is tettem a tésztához.
kb. 2,5 dl langyos tejben, 2 ek. mézzel  felfuttattam 3 dkg. élesztőt (a zabpehelyliszt kicsit több élesztőt kíván) csipet sóval,  3 evőkanálnyi bodzavirágzselével és 2 kanál olajjal lágy tésztát dagasztottam.
Duplájára kelesztettem, majd a tésztát három részre osztva, 3 db kisebb tepsinyi méretű téglalapra nyújtottam.

Töltelék: A diót (kb. 30 dkg volt), 3 kanálnyi zabpelyhet hozzáadva, megdaráltam, majd összekevertem annyi frissen készült citromos bodzavirágzselével, hogy kenhető állagú diókrémet kapjak. Ezt kentem a kinyújtott tésztákra, majd feltekerve, trapézokra vágtam. Közepüket keresztben egy késpenge tompa oldalával benyomtam.

Tepsibe téve, kelesztettem kb. negyed órát, majd sütőbe tettem. Amikor már majdnem megsült, mindegyik sütit megkentem bodzavirágzselével, majd készre sütöttem. Amikor megsültek, még egy bodzavirágzselés kenést kaptak, s már csak száradni tettem vissza a kikapcsolt sütőbe. Finomak lettek, bár a bodzavirágos, citromos íz elsősorban a tetejükön érezhető. A töltelékben a dió elég karakteres, de finomak lettek 
   



Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések