Vaníliás akácvirágzselé citromdarabokkal

Az akácvirágszörp továbbfejlesztéseként, a már szinte kész, de kevésbé édesített szörpből akácvirág zselét készítettem kevés vaníliával fokozva az édes ízeket, kontrasztként pedig kis savanyú és enyhén keserű + íznek apróra vágott egész citromot tettem a zselébe.

Az elkészült majd felmelegített akácvirágszörpbe még melegen belekevertem a rúd vanília belsejét, kis idő múlva az apróra vágott citromokat is, de a citromokat már nem főztem. Hozzákevertem a zselésítőt (a csomagolásán megadott arányban) és azonnal üvegekbe töltöttem. Ne legyen túl sok a citrom, nehogy túl keserű legyen. Amíg a zselésítő szilárdul, érdemes forgatni az üveget, hogy egyenletesen helyezkedjenek el a zselében a citromdarabok. Az üvegeket melegen lezártam, és szokásos módszerrel fejtetőre állítva, az egész üveget csírátlanítottam, így tartósító nélkül is eláll.

Nem bírtam ki, és egy üveget pár nap után felbontottam, nem lett-e túl keserű. Hát mondhatom mennyei, pont optimális. Nem vagyok nagyon édesszájú, szeretem a savanykás, nem túl édes sütiket, és ez a zselé pont olyan lett. A citromdarabok picit megpuhultak, de éppen tökéletes mértékben. Frissen készítve, télen sütemények tetejére is el tudom képzelni, és biztosan készítek is majd az elrakott szörpökből valami hasonló zselét frissen egy-egy süti tetejére.  

Vaníliás akácvirág zselé citromdarabokkal

Sok nagyszerű akácvirágos receptötlet itt



Megjegyzések

  1. Az idén én is megpróbálok készíteni akáczselét, meg bodzazselét, bár nálunk még sehol sem láttam ilyen agar-agart. Dzsemfixel jó lesz vajon?
    Nálunk még bimbójában van a bodza, az akác meg még utána nyílik. Remélem lesz időm rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A dzsemfix is jó lehet, de azoknál a zseléknél amiknek nincs gyümölcstartalma (itt ugyan ott a citrom) jobb az agar-agar és a Stabark, ami szintén növényi (szentjánoskenyérliszt, xantánliszt). Bioboltok gyógyszertárak árulhatnak, és a neten is rendelhető, ha máshol nem találsz.

      Törlés
  2. Én is gondolkodtam a citromdarabokon, ezek szerint jó lesz bele, szuper:) Te csak a szirmokat használod, a zöld rész nélkül? Olvastam, hogy többen így csinálják, de nincs időm egyenként leszedegetni, csak a szárról húzom le a virágokat, remélem, nem ront sokat az ízén az a kis zöld...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem szedegettem. Én most csak a kiáztatott ízekből készítettem a zselét. Lehet készíteni viráglekvárszerűen, ha a virágok is benne maradnak ledarálva vagy egészben. Itt már nem mindegy, hogy benne van-e a zöld rész. Szerintem nem rossz úgy sem, ha benne marad, de kétségkívül jobb, ha nincs benne a zöld, keményebb és más ízű a csészelevél és egyéb zöld részek. Meg kellene próbálnod kis adagban mindkétféleképpen.

      Törlés
  3. Tegnap ijedtemben elrohantam megnézni mi a helyzet akác és bodza ügyben, de nálunk elégge le van maradva a természet. Bodza már van mutatóba, de akác szinte nincs, összesen hat virágot sikerült szednem. Ezt a zselét ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is épp most kezdett virágozni a bodza és az akác. Az akác egyelőre csak tervben van, a hétvégén viszont készítettem bodzavirágos lekvárt. Szerintem nagyon finom lett, és borzasztó mutatós, ahogy az apró, ötszirmú virágok kilátszanak az üvegből :) sajnos attól tartok, hogy akácból és csipkerózsából nem lesz ilyen dekoratív, de az ízük miatt mindenképp kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogyan készítetted azt a finom lekvárt? Elérhető valahol?

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések