Komlós, podagrafüves, medvehagymás, csalános, pitypangos, nagyon gyors leves

Ez egy olyan leves, ami "minden nap jöhet". Nem én mondtam, de egyetértek.
Amikor farkaséhesen hazaérve, könnyű, extragyors, egyszerű, nem több mint 5 perces vacsora kellene, és van otthon a hétvégén szedett erdei, zöldekből, akkor meg pláne egyetértek.


Elkészítés:
Kimarkolunk egy csomó zöldet a hűtőből. Ha nincs megmosva, alaposan megmossuk, durván összevágjuk és kevés zsiradékon feltesszük összeesésig párolódni. Ha nincs benne medvehagyma, akkor zúzott fokhagyma pirításával indítjuk. Amikor összeestek a zöldek, akkor felengedjük vízzel (húslevessel, zöldséglével, ami van), sózzuk. Amíg fő a leves, habarást készítünk. A fentiben tej és kukoricakeményítő van. Amikor már kellemesen puha minden zöld levél, pár perc (nem szabad trutyisra főzni) akkor behabarjuk. A végén pár kanál kefirt tettem még a levesbe pici savanyításként. (Természetesen lehet tejföllel vagy tejszínnel habarni, vagy tejes habarás nélkül is). Nagyon jól esett vacsorára. A komlóhajtás még picit roppant, de úgy volt jó.

Az alábbiak voltak benne: 

Fiatal pitypang levél (baloldalt), podagrafű (fenn),
medvehagyma (jobb oldalt.), csalán (alul)
medvehagyma, podagrafű
és komlóhajtás 
komlóhajtás

Megjegyzések

  1. Ki fogom próbálni, bár podagrafüvet nem láttam, de majd jobban szétnézek,de a többi van:) Szeretem az ilyen villámgyors ételeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Krinsz, szerintem podagrafű nélkül is finom.

      Törlés
  2. Én is megéheztem egy ilyen sokzöldes levesre:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések