Gombatartósítás 5. Mezei szegfűgomba konzerv és szegfűgomba leveskonzerv készítése

Berobbant a mezei szegfűgomba, így jutott elég sok. Egyszerre nem fogy el, sajnos az a baj az erdei-mezei gombákkal, hogy vagy sok van, vagy nincs. Ha sok van, akkor érdemes konzerválni. Lehet szárítani, ez jó megoldás sok fajnál, pl. a mezei szegfűgombánál is. Lehet nyersen, félkészen vagy készételként fagyasztani, aki  különlegességre vágyik lehet kovászolni, marinálni, vagy sóban eltenni. És persze van még a gombabefőtt savanyított vagy sós lében hőkezeléssel.    


Szegfűgombából ezúttal sós lében készítettem befőttet vagyis házi konzervet. Kisssé túlsúzott, babérleveles lében főzés után, kifőzött üvegekbe tettem lével együtt, forrón a gombát. Kifőzött tetőkkel lezártam. Ezután kuktában kétszer hőkezeltem az üvegeket. 10 percet forraltam, majd a kuktában hagytam kihűlni, majd másnap a 10 perc forralást megismétetem. Kérdés, hogy mennyire legyen sós. Én annyira sózom, hogy csak hígítva használható a leve. A gomba a lével együtt vagy a léből kivéve egy zöldségekkel előfőzött levesbe tehető vagy szendvicsre, szószba is finom.

Szegfűgomba leves konzerv. Ugyanígy készült, mint fent írtam, csak apróra vágott zöldségekkel petrezselyemmel és pici fokhagymával főzve. Sózás az ehetőnél nem sokkal sósabban, de a lé kevés rajta egy leveshez, így hígítva lesz majd kellemes. A leves elkészítése a konzervből. Apróra vágott fokhagymát zsiradékon megpirítok, aki piros paprikásan szereti, a paprikát a zsiradékra tegye, hogy a paprika kiadja a színét. Majd vízzel felöntöm  és főzöm kicsit, ezután megy hozzá a szegfűgomba leves konzerv. Kellemesen sósra hígítva felforralva, lisztgaluska betéttel (1 tojás, liszt, amennyit felvesz, hogy keverhető nokedli sűrűségű legyen, pici só). Ezt időhiányos időkben használom majd egy gyors ebédhez.
 
További konzervek az Erdőkóstoló blogon:




A gombakonzerválásról másoknál:







Megjegyzések

  1. Bárcsak hozzájutnék ennyi féle gombához.A szegfűgombát különösen szeretem, de az idén még nem láttam felénk. Csodásak ezek a befőttesüvegek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Kati! Az a májusi pereszkés vaddisznó is gyönyörűséges volt nálad és milyen finom lehetett!

      Törlés
  2. Hogy minél többen megismerjék a gomba tartósítását, én is most olvastam róla először.

    VálaszTörlés
  3. szia
    már korábban megtaláltam a blogodat, de fb- n könnyebb követnem a cikkeidet
    de most elindítottam egy új blogot is, szintén blogspot a domain, így keveredtem megint ide
    ezért jelzem itt is, hogy nagyon szeretem, amivel foglalkozol :), nagyon jó
    ismerőseimnek is szoktam ajánlani, ha szóba kerül :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések