Gévagomba befőtt kicsit másképpen, sós fűszeres lében, a befőttes üvegben elkészítve

Sárga gévagombából készítettem befőttet, vagyis a sós, fűszeres lében eltett gévagombát, amit szendvicsre vagy akár gombapörkölthöz, más gombához hozzátéve, vagy gombalevesbe fogok használni. Van már ilyenem jó pár, de ami miatt ismét írok róla, annak oka, hogy most másképp készült. Gondoltam a natúr befőttekhez hasonlóan is lehetne, miért pacsmagoljak külön edényben vele, ha az üvegben is elkészülhet, és úgy biztosan steril lesz. Tehát telepakoltam egy literes befőttes üveget tisztított, kockázott gévagombával, tettem hozzá egy teáskanál sót, egész borsot, egy fél babérlevelet, egy gerezd fokhagymát, majd teljesen felöntöttem vízzel. Betettem a kuktába, úgy, hogy az üveg alsó negyede állt vízben, és elkezdtem melegíteni. Amikor a kukta elkezdte kifújni a gőzt, pár perc után lekapcsoltam a lángot, és kuktában hűlt ki. Másnap újra felforraltam kb 10 percet, és a kuktában hűlt ki. Nagyon szép lett színre. remélem eláll, eddig még egy sem romlott meg. Aki viszont aggódik szorbinsavat használhat  tartósítóként. Ez a tartósító a berkenyékben van meg természetesen, és a szervezetünk teljesen lebontja. Barátságos tartósító, de csak teljes csírátlanítás mellett tartósít, mert csíraölő hatása nincs.

sós fűszeres lében eltett gévagomba
rögtön az üvegben, kuktában készítve



Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

 

Megjegyzések

  1. Okos dolog befőzni a fűzfagombát, akinek van rá lehetősége.
    Én nagyobb mennyiséghez nem jutok hozzá, de azért már az idén is volt belőle pörkölt nokedlival, meg rántott gomba. És mivel esős a tavaszunk, remélem, még lesz máskor is.

    VálaszTörlés
  2. Csiperkegombával is működik ugyanez? Illetve meddig áll el?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések