Erdei szedres, fügés, magos galette (pite)

Talán a legegyszerűbb, leggyorsabb sütik közé tartozik, de nagyon finom! 
Ha érik az erdei szeder, kihagyhatatlan!


Tészta:
15 dkg liszt+magpehely keverék (a fehér lisztet kb. fele részben zabpehelyliszttel, zabpehellyel, és szezámpehellyel helyettesítettem)
10 dkg hideg vaj
50 ml hideg víz
1 tojás sárgája
csipet só
1 evőkanál (2 dkg) cukor (vagy ennek megfelelő más édesítés)
+ a maradék tojásfehérje a kenéshez

A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal összekevert tésztát 1 órára hűtőbe tettem.

Töltelék:
4 db friss fügét összevágva és kb. két csészényi erdei szedret fél csomag vanília pudingporba forgattam, majd megtöltöttem vele a hűtőből kivett, kb fél cm vastagra nyújtott tésztából formált, rusztikus kosárkákat, majd a tésztát megkentem a tojásfehérjével.  

Előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöttem.

erdei szedresek az Erdőkóstoló blogon

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések