Mezei sóska leves kovászos uborka levével készítve a kánikulai napokra

Savanykás, enyhén sós, üdítő, egyszerű, hideg leves mezei sóskából és kovászos uborka levéből.    


A tejsavas erjesztésű savanyúságok esetében nem csak zöldséget, hanem levet is igen érdemes felhasználni, hiszen az is nagyon egészséges, mint ahogy napjainkban erről egyre többet lehet hallani, olvasni. Nálunk a kovászos zöldségek leve sokszor előbb elfogy, mint a zöldség belőle. Különösen a nyári kánikulában jól esik az enyhén sós, sópótló, savanykás lé. Mindez összehozva egy lehűtött, natúr sóska krémlevessel.... szóval ajánlom.

A mezei sóskának az első nyár eleji kaszálások utáni frissen hajtott leveleit szedtem. Igen kevés zsiradékon kis fokhagymát pirítva indítottam a sóskát, majd vízzel felöntve pici bazsalikommal és szurokfűvel fűszerezve főztem, turmixoltam, majd kihűlés után hidegen kevertem hozzá a kovászos uborka levet, hogy az abban található hőérzékeny hasznos anyagok (vitaminok, jótékony hatású mikrobák) megmaradjanak.


Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések