Csalánszósz puliszkával

A csalános ételeknél talán nincs is könnyebben elérhető, olcsóbb, egészséges étel. Puliszkával kombinálva sem sokat drágul, nagyon finom és egyszerű. 



Hozzávalók: 
kb. 300 g csaláncsúcs (csak a csalán legfiatalabb pár felső levele)
1 fél vöröshagyma kevés zsiradékon pirítva
víz, só, bors
fél evőkanál gabonaliszt / gabonapehely. Én zabpelyhet használtam.
1 evőkanál tejföl, de el is maradhat
A puliszkához kukoricadara, mokkáskanálnyi vaj, csipet só, szurokfű, kakukkfű

A csalánhajtásokat forró vízbe dobtam pár percre, majd hideg vízbe, és kicsavarva, apróra vágtam, majd az üvegesre pirított hagymára tettem, és kevés vízzel felöntve, fűszerezve, puhára főztem. Zabpehellyel és tejföllel behabartam, és botmixerrel pépesítettem. A puliszkához a kukoricadarát sós, háromszoros mennyiségű vízben puhára főztem, egy kis kanál vajjal krémesítettem. Fűszerként csipet kakukkfű és/ vagy szurokfű finom. Egy hűtőben előzetesen lehűtött lapostányérra szétterítve kiöntöttem, majd mikor vághatóra dermedt, cikkekre vágva tálaltam a csalánszósszal.

Még több erdei étel az Erdőkóstoló facebook oldalán

A vadnövénygyűjtés etikája, törvényei, szabályai: itt


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések